Recipe: Yummy Suir ayam super simple

Suir ayam super simple. With a super neat tie and shirt card made with teeny tiny fingerprints, of course! Cocok banget buat kalian yang gamau repot mengolah ayam, bahannya praktis dan caranya ga ribet! Mesti ramai yang suka makan nasi ayam kan.

Suir ayam super simple Hai guys, hari ini mari kita belajar masak-masak. Terutama kepada anak perempuan bujang macam aku ni. Untuk resepi yang simple dan lazat, anda wajib sekali mencuba hidangan Ayam Masam Manis ini. You can have Suir ayam super simple using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Suir ayam super simple

  1. You need 1 ekor of ayam (ukuran kecil).
  2. You need 5 siung of Bawang merah.
  3. Prepare 2 siung of Bawang putih.
  4. Prepare 15 biji of Cabe rawit.
  5. You need 8 biji of Cabe keriting.
  6. It's 1 ruas jari of Lengkuas.
  7. It's 1 batang of Sereh.
  8. It's of Saus tiram (1 sachet).

Ayam yang digoreng rangup memang sesuai digandingkan bersama sos masam manis. Yang simple begitu, juga yang tak jemu dinikmati. Walaupun sekadar ikan kembong goreng, tidak semua kita pandai menggoreng Lagi yang saya tengok ialah ayam masak kicap yang sangat simple, sesuai untuk hidangan anak anak kecil yang tidak boleh. Sur.ly for Drupal Sur.ly extension for both major Drupal version is free of charge.

Suir ayam super simple instructions

  1. Rebus ayam, setelah matang angkat dan tiriskan, suir2 ayam..
  2. Haluskan semua bumbu, untuk sereh sama lengkuas di geprek saja, panaskan minyak lalu tumis bumbu sampai harum. Masukkan ayam beri 1/2 gelas air aduk rata, tambahkan garam, gula, penyedap rasa dan saus tiram (secukupnya), Cek rasa dan siap di sajikan..
  3. Selamat mencoba..😊.

Sate ayam merupakan salah satu makanan khas di Indonesia yang sudah sangat terkenal hingga Mancanegara. Di Indonesia sendiri ada banyak sekali dijumpai jenis sate ayam yang mana masing-masing memiliki ciri khas dan cita rasa yang berbeda. Memandangkan dalam fridge ada stok ayam, maka Nina buatkan sup base ayam. Kalau korang ada daging, gunakan aje daging Pepandai korang nak tambah apa yang korang suka ya. Kali ini, Iday nak share cara-cara memasak Nasi Ayam yang simple dan sedap!

Comments